آکادمی گلوفقوانین جهان آفرینشموفقیت فردی

آیا خدا یا خالق هستی وجود دارد؟

سلام دوست ارزشمندم؟ خوبی؟? خیلی خیلی خوشحالم که در حال مطالعه این مقاله هستی. درکل باعث افتخاره که دوست و هم خانواده بی نظیری مثل تو رو در کنار خودمون داریم که همواره در حال گسترش آگاهی هات و عمل به اون ها هستی. یکی از بزرگترین افتخارات خانواده صمیمی گلوف حضور دوست بی نظیر و ارزشمندی مثل تو در جمع ماست. نمیخوام واست هندونه قاچ کنم یا نوشابه برات باز کنم!? بدون ذره ای اغراق دارم کاملا جدی این رو میگم. درواقع چه افتخاری بالا تر از این و چه چیزی ارزشمند تر از این که گلچین جامعه در کنارت بعنوان یک خانواده باشن؟☺️??

آیا خدا وجود دارد؟

اگر سر از این مقاله درآوردی قطعا کنجکاوی یا برات این سوال پیش اومده که آیا خدا وجود دارد یا خیر؟ اصلا آیا این جهان هستی خالقی دارد یا خیر؟ آیا کسی یا چیزی هست که ما رو هدایت کنه یا خیر؟

اگر این سوالات ذهن تو رو هم مشغول کرده تا آخر این مقاله همراه من باش.?

آیا خدا وجود دارد؟

از چه زاویه ای میخواهیم وجود خداوند رو بررسی کنیم؟

ببین دوست گلم ما نه قراره از دید مذهب و نه از دید فرقه خاصی و نه از دید تعصب به این مسئله بپردازیم. بزرگترین مشکل ما آدما دقیقا همینه. یک فرد تعصبی هیچوقت آگاه نمیشه چون خودش رو زده به خواب. از طرفی هم ما هیچوقت عقل خودمون رو به کار ننداختیم و فقط طبق شنیده ها رفتار و برداشت کردیم و میکنیم. یا حزب بادیم یا اونقدر مغزمون رو شست و شو دادن که تا پای مرگ هم حاضر به تغییر دیدگاه نیستیم. دیدگاه هایی که اگر تغییرشون بدیم زندگیمون دگرگون میشه. پس با این تفاسیر ما از چه زاویه ای میخوایم به این مسئله نگاه کنیم؟ خب کاملا مشخصه، از دید یک انسان که ابزاری بنام مغز و تفکر در اختیارشه و توانایی تفکر و تحلیل و بررسی داره. ما فقط از این دید میخواهیم به این موضوع بپردازیم ولاغیر …

من نمیدونم در حال حاضر چه جور آدمی هستی. اگر مذهبی هستی، اگر جزء فرقه خاصی هستی یا حتی اگر خداناباور هستی یا هر چیز دیگه، من صمیمانه پیشنهاد میکنم این مقاله رو تا آخر بخون و بعد به دور از تعصب با منطق و احساس خودت مطابقت بده. اگر به گفته های این مقاله حس خوبی نداشتی. تاکید میکنم اگررررر به دور از تعصب بعد از مطالعه این مقاله حس خوبی نداشتی یا کلا با این مقاله سازگار نبودی و قبول نداشتی اونوقت برو با عقاید خودت زندگی رو ادامه بده … این مقاله رو بعنوان قانع کردن خودت نخون. درواقع اصلا ما این مقاله رو برای قانع کردن تو ننوشتیم . این مقاله بعنوان یک تبادل نظر نوشته شده. حالا این وسط یا شما با این نظریه و دیدگاه ارتباط برقرار میکنی یا خیر.

دیدگاهت رو وسیع کن و گسترش بده

یکی دیگه از مشکلات بزرگ ما اینه که طبق یه چارچوب مشخص و تعیین شده به مسائل نگاه میکنیم. یعنی ما نه تنها در زندگیمون، حتی در افکارمون هم برای خودمون چارچوب تعیین کردیم و پامون رو فراتر از اون نمیزاریم. همین باعث میشه محدود بمونیم و رشد نکنیم و نتونیم مسائل رو به خوبی حل کنیم یا به جواب سوالاتمون برسیم. درصورتی که همه ما این رو خیلی خوب میدونیم که این جهان هستی انقدر وسیعه که انگار سر و ته نداره ….

دیدگاهت رو وسیع کن و گسترش بده

پس اگر میخوای به جواب سوالات مهم زندگیت برسی باید خیلی وسیع تر فکر کنی و به مسائل نگاه کنی. درواقع برای درک قوانین جهان آفرینش و درک چنین مسائلی باید دیدگاهی به وسعت کل جهان هستی داشته باشی. نه در حد همین کره خاکی! برای همینه که من در ابتدای مقاله هم گفتم که باید خارج از دین و مذهب و تعصب و فرقه و … به این مسئله نگاه کرد و پرداخت. پس یادت نره که تو باید بعنوان یک مخلوقی بنام انسان که ابزاری بنام مغز رو در اختیار داره و میتونه مسائل رو تحلیل و بررسی کنه این مقاله رو بخونی و در نهایت خودت تصمیم بگیری که با این دیدگاه موافقی یا خیر.

خدا را چگونه تصور میکنی؟

این رو خیلی خوب میدونم که تصور اغلب ما از خدا درواقع یک موجود خیلی خیلی قدرتمنده که در آسمون هفتم نشسته و یه کیبورد عجیب و غریب هم جلوی دستشه که با زدن دکمه هاش این جهان رو هدایت میکنه! یا حتی ممکنه یک عده هم تصورشون بر این باشه که خداوند درواقع یک موجودی مثل نوره. و یا شایدم خدا یک اَبَر انسانه که یه روز از سر بیکاری نشسته و خمیر بازی کرده و دیگه تفریحی ما رو به وجود آورده که ما فقط از دستوراتش پیروی کنیم و سر تعظیم فرود بیاریم. حالا جالبه که افرادی که این دیدگاه رو دارن یه جورایی سعی میکنن اطرافیانشون رو با همین دیدگاه ها قانع کنن و نه تنها موفق نشدن بلکه باعث شدن یه عده ای هم کلا خداناباور بشن و به شدت هم به دیدگاهشون تعصب داشته باشن. درواقع طرف میگه اگر این چیزی که شما میگی خداست اصلا میخوام نباشه، من عمرا همچنین خدایی رو قبول ندارم!!! این ها نمونه برداشت هایی بود که من در عموم اطرافیانم در طول روز می بینم. اگر دیدگاه عجیب تر و یا جدید تری هم هست که خودت تا به حال داشتی یا اطرافیانت داشتن توی بخش نظرات بنویس برامون.

برداشتی که من شخصا از خداوند دارم خیلی خیلی فراتر از این چیزاست. و از این برداشت هم نتایج بی نظیری گرفتم. درواقع همینطوری یه مطالعه نکردم یا چیزی از خودم در نیاوردم بیام اینجا برای تو دوست گلم بنویسم. این دیدگاه رو من پنج سال ازش توی زندگیم استفاده کردم و رسما معجزات فوق العاده ای رو توی زندگی شخصیم رقم زدم.

خدا را چگونه تصور میکنی؟

ببین دوست گلم من معتقدم خداوند یک سیستم کاملا منظمه، درواقع نه موجود فیزیکیه و نه نوره و نه اَبَرانسان! خداوند رو میشه بعنوان یک انرژی در نظر گرفت که سیستمی رو خلق کرده و این جهان هم دقیقا داره بر مبنای همون سیستم هدایت میشه و پیش میره. درواقع یک سیستم بی نقص رو طراحی کرده و قوانینی رو برای این سیستم تعبیه کرده و این جهان رو هم بر مبنای این سیستم پیاده سازی کرده. قوانین این سیستم هم همون قوانین جهان هستی هستن که ما داریم بهشون می پردازیم.

دیدی مثلا یکی ورشکست میشه بعد اطرافیان میگن خدا زدش زمین؟ یا مثلا یکی موفق میشه میگن خدا براش خواست. خب این دقیقا همون دیدگاه فیزیکی و محدود به خداونده که انگار خدا آدمه یا یه پادشاهه که با هرکی حال کرد میبرش بالا، از هرکی هم بدش اومد میزنش زمین! درصورتی که اصلا اینطور نیست. اگر کسی موفق میشه درواقع به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه از قوانین جهان هستی پیروی میکنه و اگر کسی شکستی میخوره بر خلاف قوانین جهان عمل کرده. و به نظرم این میتونه عدالت واقعی باشه که خداوند یا خالق هستی خیلی خوب در نظر گرفته.

بزار یه مثال برات بزنم. مثلا تو ورزش فوتبال اگر بخوای یک شوت کات دار بزنی باید یک سری قوانین فیزیک رو رعایت کنی. مثلا با سرعت فلان و زاویه فلان با پا بکشی زیر توپ تا توپ کات برداره. خب تو به نیت شوت کات دار پات رو به سمت توپ میبری ولی چون زاویه دار و با سرعت مناسب نمیزنی و مستقیم شوت میکنی خب توپ هم مستقیم میره. حالا به نظرت این عاقلانه هست که بگی خدا نخواست من شوت کات دار بزنم؟ قطعا نه و خودت هم خوب میدونی که تو باید طبق قانون مورد نیاز شوت کنی نه هردم بیل! و تنها راهش هم اینه که انقدر سعی کنی و تلاش کنی تا به قانون فیزیکی شوت کات دار مسلط بشی. همین …

درواقع داستان یه همچین چیزیه و خداوند ارادی عمل نمیکنه. اون یک سری قوانین رو برای این سیستم در نظر گرفته و گفته فقط کافیه تو طبق این قوانین پیش بری، اونوقت می بینی که چطور زمین و زمان و کل هستی دست به دست هم میده تا تو خوب پیش بری.

آیا جهان هستی خالق و آفریننده ای دارد؟

فکر میکنم یه مقدار از بحث اصلی دور شدیم! قرار بود ببینیم اصلا خداوند وجود داره یا نه؟

خب چیزی که عقل و منطق من به شخصه میگه و حسم بهم الهام میکنه اینه که این جهان همینطوری به جهت مسخره بازی به وجود نیومده و قطعا دلیلی و منطقی پشتش بوده و هست که در ادامه بهش می پردازیم. پس با این تفاسیر قطع به یقین این جهان میتونه خالق داشته باشه.

من یادمه اوایل سال 1390 بود که دانشمند بزرگ استیفن هاوکینگ ادعا کرده بود که این جهان میتونه نیازی به خالق نداشته باشه. خب اکثر مردم هم که کلا دهن بین هستن و کلا از چیزی بنام عقل و احساس و منطق غافل شدن، گفتن: بلههههههه کاملا درسته، درسته چون اسطوره ای مثل استیفن هاوکینگ این نظریه رو داده، مگر کم کسی این حرف رو زده؟ این طرز تفکر دقیقا مثل اینه که مثلا انیشتین به یه خانوم میگفت: من فکر میکنم شما آقا باشی! بعد اون خانوم هم میگفت عههههه چه جالب من آقا هستم خب قطعا درسته دیگه چون شخص بزرگی مثل انیشتین این ادعا رو کرده! این مثال رو زدم تا بگم انسان در همین حد میتونه کوته فکر و دهن بین باشه.

در این که استیفن هاوکینگ خدا بیامرز اسطوره ستاره شناسی بوده شکی نیست، اما از این هم نباید غافل شد که اونم آدم بوده! نه یک فرشته یا قدیس. قرار بر این نیست اگر کسی حرفی رو زد چه درست و چه غلط ما بگیم چون فلانی گفته و اونم آدم بزرگیه پس حتتتتما درسته. با کمال احترامی که برای تمام اسطوره های تاریخ بشریت داریم اما رجوع به عقل و منطق خودمون در اولویته. پس این طرز تفکر رو بزار کنار که فلانی چون این حرف رو زده پس حتما درسته.

جناب هاوکینگ فرمودند که: این جهان طی یک انفجار بزرگ کیهانی به وجود اومده، ولی خب این وسط به این فکر نکرده پس همین کیهان از کجا اومده؟ این همون دیدگاه محدودیه که راجع بهش حرف زدیم. درواقع مرحوم هاوکینگ هم فقط از دید رسته کاری خودش که ستاره شناسی و فیزیک بوده به مسئله نگاه کرده، در صورتی که این جهان چیزی ورای فیزیکه.

درواقع من شما رو نمیدونم، اما این دیدگاه که ما همینطوری اتفاقی به وجود اومدیم و این جهان همینطوری هردمبیل خلق شده اصصصصلا تو کَتَم نمیره. باور کن اگر حتی یک درصد هم این خلق اتفاقی بود هیچوقت چنین سیستم منظمی ایجاد نمیشد و این سیستم انقدر شیک و مجلسی تکامل رو طی نمیکرد. تو با منطق خودت ببین اصلا یک درصد با عقل جور در میاد که جهانی با این نظم و این تکامل همینطوری به وجود اومده؟

آیا جهان هستی خالق و آفریننده ای دارد؟

من برای این که بهتر تکامل رو متوجه بشی اصلا از بحث کل جهان هستی خارج میشم و به همین کره زمین و کهکشان راه شیری می پردازم. ببین دوست گلم طبیعب این کره خاکی طی میلیارد ها و میلیون ها سالی که پشت سر گذاشته ثابت کرده که در حال طی کردن یک تکامل بی عیب و نقصه که هیچ چیزی هم جلودارش نیست! درواقع چه اون زمان که بشر نبود و چه الآنم که ما موجودات دوپای هوشمند پا به این کره گذاشتیم این سیستم و طبیعت داره مسیر خودش رو میره و هیچ چیزی هم نمیتونه مانع تکاملش بشه. کافیه نگاهی بندازی به تاریخ و ببینی با وجود تمام بلایای طبیعی و حتی جنگ های جهانی و کلی اتفاق به ظاهر بد دیگه، این طبیعت همچنان داره مسیر خودش رو میره که اونم چیزی نیست جز تکامل. تو اصلا فقط به زندگی و نسل بشر نگاه کنی می فهمی تکامل یعنی چی …

حالا با این تفاسیر به نظرت این جهان همینطوری بی دلیل و بی خالق به وجود اومده؟ من بازم میگم اصلا این تئوری ها و نظریه های ارائه شده توسط دانشمندان و تمام چیز هایی که تا حالا شنیدی و خوندی رو بیخیال. الآن رو فقط بیا خودت با منطق و عقل خودت و احساس خودت بهش بپرداز.

باور کن این سیستم همینطوری خلق نشده دوست گلم. این جهان هستی اگر همینطوری اتفاقی خلق شده بود انقدر منظم و دقیق و هدفمند کار نمیکرد و پیش نمیرفت. ما حتی اگر بخواهیم از دید محدود فیزیک خودمونم بهش نگاه کنیم باز هم به این میرسیم که هر مخلوقی خالقی داره و پشت هر مخلوقی هدفی و علتی نهفتست. مثل اینه که ما بگیم آدما ماشین رو همینطوری الکی درست کردن. آخه مگه میشه بی دلیل؟ قطعا نه و بشر اتومبیل رو برای سهولت در رفت و آمدش ساخته نه همینطوری جهت سرگرمی و مسخره بازی. درواقع سهولت در رفت و آمد میشه دلیل خلق ماشین، ماشین هم که میشه مخلوق و بشر هم میشه خالق. یعنی حتی از دید فیزیک هم این تئوری و نظریه که جهان همینطوری به وجود اومده کاملا رده.

من دیگه تمام چیزی که خودم بهش رسیدم رو نوشتم و نه قصد تحمیل عقیده دارم و نه حتی این قصد رو دارم که تو رو قانع کنم دوست گلم.

پس چیزی که تا اینجا فهمیدیم اینه که این جهان بی شک خالقی داره و علاوه بر این، جهان داره طبق یک سیستم خودکار با قوانینی مشخص پیش میره، نه طبق اقدامات ارادی خداوند!!!

با اسمش مشکل داری نه با خودش!

تو این بخش از مقاله میخوام به یه مسئله جالبی بپردازم که خودم زیاد باهاش برخورد کردم. من افراد زیادی رو دیدم و می بینم که کلا با اسم (خدا) مشکل دارن. درواقع این حاصل همون تصورات غلطیه که راجع به خداوند وجود داره. طرف انقدر خدا رو در مقابلش یک هیولا جلوه دادن که نه تنها خدا بلکه کلا همه چیز رو رد میکنه فقط برای این که خودش رو از جهنم و عمل به وظایف سخت الهی و این چیزا تبرئه کنه.

درواقع من میخوام بگم تو اگر الان خودت رو یک خداناباور میدونی باید از این زاویه هم فکر کنی به مسئله. من دو سه تا رفیق دارم که خداناباور هستن و کللللی هم مطالعه کردن و به قول خودشون بلاخره فهمیدن خدا وجود نداره! شاید باورت نشه اما من با هر سه نفرشون صحبت کردم و کاملا متقاعدشون کردم که خالق وجود داره. قبل از شروع بحث هم بهشون گفتم اصلا قرار نیست ما هم رو متقاعد کنیم. نه شما قراره من رو خداناباور کنی و نه من قراره عقیدم رو به زور بهت تحمیل کنم. درواقع این مباحثه رو فقط یه تبادل نظر در نظر بگیر و اونا هم قبول کردن و جالبه که کاملا پذیرفتن این مسئله رو.

خدایا سپاسگزارم

بعد از این که قبول کردن خالق وجود داره و جهان هستی توسط یک سیستم و منبع آگاهی خلق شده، من بهشون گفتم: خب همین خالق رو ما بهش میگیم خدا! یه عده هم میگن گاد(GOD)، یه سری هم بهش میگن نیروی برتر، یه تعدادی هم میگن الله و یکی هم مثل من بهش میگه منبع آگاهی و هدایت. حالا این وسط اسمش چه اهمیتی داره که تو انقدر نسبت بهش موضع میگیری؟ بعد جالبه که گفتن: این که بعععععله ما خدایی که فلانی و فلانی و فلانی گفته رو قبول نداریم و کم کم خودشون اعتراف کردن که درواقع خالق رو کاملا قبول دارن ولی از لج یک فرقه یا یک عده تعصبی حرف میزنن …

یه چیز جالب تر اینه که میگن ما خداناباور هستیم ولی تو صحبت های عامیانه میگن: خداحافظ، خدا بزرگه، پناه بر خدا یا مثلا وقتی تو شرایط حاد قرار میگیرن کل پیر و پیغمبر ها و خدا رو قسم میدن.??‍♂️ درواقع میخوام بگم که این مسئله همون جریان تعصب و لج و لجبازیه که یک نفر رو اینطور میکنه.

چرا جهان هستی به وجود اومد و خلق شد؟

خب ما تا اینجا گفتیم که خداوندی بعنوان خالق این جهان وجود داره و گفتیم که چطور هم عمل میکنه. اما سوال بعدی که پیش میاد اینه که اصلا چرا این خالق تصمیم به ایجاد چنین جهانی و چنین مخلوقاتی کرده. خب حقیقتا تو این بخش اگر بخوام قاطعانه نظری بدم قطعا یک احمقم!!! این مسئله چیزیه که واااقعا فقط در حد یک نظریه میشه بهش پرداخت اما چیزی که ثابت شده اینه که هدف اصلی از خلقت این جهان طی کردن تکامل بوده. درواقع نه تنها ما بلکه تمام مخلوقات این کره خاکی و کهکشان ها خلق شدن تا تکامل رو طی کنن و رشد کنن. از تک سلولی ها گرفته تااااا دایناسور ها و خود ماها که بعنوان انسان در حال زیستن و طی کردن تکاملیم. چیزی که جالبه این جهان و این طبیعت هر چیزی رو که خطری برای تکاملش ایجاد کنه رو رسما از صحنه حذف میکنه. خیلی از افراد فکر میکنن که مثلا موجوداتی مثل دایناسورها یا حیوانات دیگه همینطوری اتفاقی از طبیعت حذف شدن، درصورتی که اینطور نیست و کاملا مشخصه که طبیعت یا دیگه برای تکامل بهشون نیازی نداشته یا این که کلا خطرآفرین بودن برای این مسیر.

چرا جهان هستی به وجود اومد و خلق شد؟

دیدگاه خود من اینه که حتی اگر روزی ما هم خطر جدی برای تکامل این جهان داشته باشیم ممکنه خیلی شیک و مجلسی ما رو هم حذف کنه. که البته بعید میدونم چنین اتفاقی بیوفته چون بشر تا به حال بیشتر به تکامل کمک کرده تا این که آسیبی وارد کنه. 

مولانا خیلی زیبا گفته که : رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند!

درواقع مولانا خیلی شفاف به تکامل اشاره کرده و گفته آدمیزاد اونقدر پیشرفت میکنه و پیش میره که به خداوند میرسه!  خب یک نظریه دیگه ای هم که وجود داره اینه که میگن ما تکه ای از وجود خداوندیم و جانشین اون هستیم در این کره که باید تکامل رو طی کنیم. خودم به شخصه حس خیلی خوبی به این نظریه دارم چون یه جورایی بهم حس قدرت میده

درکل نظریه ها زیاده اما چیزی که ثابت شدست همین بحث تکامله که کاملا مشخصه هدف از خلقت همین طی کردن تکامل بوده و هست و خواهد بود. اما حالا این که اصلا چرا و به چه علتی ما و این طبیعت باید تکامل رو طی کنیم خدا داند!

چگونه به خدا نزدیک شویم

خب ما گفتیم که این جهان طبق سیستم و قوانینی مشخص عمل میکنه که برای پیشرفت و خوشبختی تنها کافیه که تو این قوانین رو یاد بگیری و توی زندگیت پیاده کنی. اما خبر خیلی خوبی که وجود داره اینه که وقتی تو از قوانین استفاده میکنی و سعی میکنی به منبع آگاهی (خداوند) وصل بشی، اون به طرز شگفت انگیزی تو رو در مسیر اهداف و تکاملت هدایت میکنه.  منظور از هدایت این نیست که خدا شخصا میاد جلوت ظاهر بشه و باهات صحبت کنه و بگه چکار کن یا مسیر درست کدومه. درواقع این نیروی برتر هزاران یا حتی میلیون ها دست داره که میتونه با اون ها تو رو هدایت کنه.

چگونه به خدا نزدیک شویم

اصلا بزار یه مثال بزنم که حرفم رو درک کنی و متوجه منظورم بشی:

من زمانی که قصد داشتم دفتر رسانه گلوف رو راه اندازی کنم خیلی دغدغه قیمت رهن و اجاره ها رو داشتم و مدام فکرم درگیر بود که خب چطور میشه یه دفتر رو با قیمت مناسب اجاره کرد. هرجا هم که میرفتم قیمت نجومی میدادن و کلا دیگه خورده بودم به بن بست. خب طبق تجربه ای که داشتم دیگه فهمیدم که وقتشه وصل بشم به منبع آگاهی و ازش درخواست هدایت کنم. برای درخواست هدایت هم فقط کافیه شفاف درخواست کنی و بعدش قانون رهایی رو عملی کنی.

اگر نمیدونی قانون رهایی چیه، مقاله زیر رو به هیچ وجه از دست نده:

قانون رهایی چیست؟ نحوه استفاده از قانون رهایی

خب دیگه منم سریع یه روز که در حال قدم زدن تو خیابون بودم کاملا شفاهی و رسا گفتم خدایا من این هدف رو دارم و این مشکل به وجود اومده. چیزی که من میخوام یک مکان حدودا 10 الی 15 متری با یه قیمت مناسب هست که خودم هررررچی گشتم چیزی دستگیرم نشد و دیگه تنها راهی که مونده اینه که از تو درخواست هدایت کنم. در ادامه هم گفتم من چون بار ها و بارها کارهام به طور معجزه آسایی با هدایت های تو راه افتاده دیگه کاملا بهت اعتماد و ایمان دارم و طبق قانون رهایی دیگه کلا بیخیال این مسئله میشم و منتظرم تا تو یه نشونه خوب بهم نشون بدی یا بهم الهام کنی.

دو سه روز بعد با آقای بهاروند مدیر بخش فنی سایت نشسته بودیم که گفت: دفتر رو بلاخره چکار کردی؟ منم خیلی ریلکس گفتم هیچی والا کیس خوب و مناسب به تورم نخورده منتظرم فعلا. بعد ایشون رفت توی آگهی های سایت دیوار و یه آگهی نشونم داد گفت این که خوبه قیمتشم عالیه جاشم عالیه!!! منم دیدم و خلاصه فهمیدم این اگهی یکی از مغازه های پاساژ پاسارگاد توی شهر فولادشهره که کلا این پاساژ هم نوسازه و هم کاملا شیک و تر و تمیز و مجهزه. خب من اول تعجب کردم و گفتم امکان نداره بابا مگه میشه. تو پاسارگاد با این قیمت بدن؟ دیگه آقای بهاروند گفت: خب ضرر نداره برو فردا سوال کن. منم صبح رفتم بنگاه املاک پاساژ و گفتم آقا جریان چیه؟ اونم گفت چون پاساز یه مدت به شدت افت کرد و کلی مغازه خالی شد و رفت و آمد کم شد اکثر صاحب مغازه ها گفتن با نصف قیمت رهن و اجاره میدیم که پاساژ دوباره روپا بشه و جون بگیره. منم گفتم: خب میشه بریم مغازه ها رو ببینیم؟  و بعد با هم رفتیم، شاید باورت نشه دوست گلم تمام طبقات تمام مغازه ها رو با هر متراژی که میخواستیم یه قیمت بی نظیر پیشنهاد میدادن بهم. یعنی منم ذوق زده شده بودم که کدوم رو انتخاب کنم. خلاصه چون شرایط کاری ما طوری هست که باید یک جای ساکت باشیم برای رکورد و ضبط فایل ها و تولید محتوا دیگه رفتیم طبقه سوم و یه مغازه 15 متری رو با قیمت بییی نظیر رهن و اجاره کردیم و شروع به فعالیت کردیم. حالا چیز جالب ترش اینه که بدون این که ما چیزی بگیم خود مشاور املاک کلی چونه زد قیمت رو پایین ترم آورد. ? اونم کجا؟ توی یکی از بهترین و معروف ترین پاساژ های شهر.?

یا برای خرید میز مدیریت دفتر هم باز همین داستان پیش اومد و من دوباره از خدا خواستم هدایتمون کنه و خیلی شیک و مجلسی با یه تولیدی آشنا شدیم که با 50 درصد زیر قیمت بازار برامون میز فوق العاده ای رو آماده کرد و فرستاد.

خب ما آدما چرا فکر میکنیم این ها کاملا اتفاقیه و هیچ قانونی، هیچ دلیلی و هیچ چیزی پشت این ها نیست؟ مگر میشه واسه یکی همش خوب بیاد و کلا کاراش رو روال پیش بره و یکی کلا هی چوب لای چرخش باشه و فقط بخوره به بن بست. این دقیقا همون بحث قوانین جهان هستیه که گفتیم فقط کافیه تا بهشون عمل کنید تا زندگیتون بیوفته رو روال.

بحث وصل شدن به منبع آگاهی و خداوند و دریافت الهامات رو تو یه مقاله حتما مفصل بهش می پردازیم اما همین دوتا مثال که زدم فکر میکنم تا حدودی حق مطلب رو ادا کرده باشه.

فقط بدون که اگر بتونی قانون رهایی رو به خوبی عملی کنی و همزمان ایمان راسخ به هادی بودن خدا هم داشته باشی شک نکن که به رااااحتی تو الهامات الهی و هدایت ها رو دریافت میکنی و با لذت تکامل رو طی میکنی.

کلام آخر

بعنوان کلام آخر دوست دارم بهت بگم که تعصبی نباش دوست گلم. اگر مذهبی هستی تعصبی نباش، اگر دینی نداری تعصبی نباش، اگر خداناباوری تعصبی نباش. تو چه خدا رو قبول داشته باشی چه نه، باید این رو درک کنی که قدرت تحلیل مسائل رو داری و خودت فکر و عقل داری و نباید اجازه بدی یک سری دیده ها و شنیده ها فقط ذهنت و زندگیت رو رهبری کنن و پیش ببرن. این مقاله صرفا برای به اشتراک گذاری یک آگاهی گذاشته شده. آگاهی ای که تغییرات گسترده ای رو توی زندگی من به وجود آورده، این دیدگاهی بود که من باهاش در زندگی شخصیم تحول عظیمی رخ داد و برای همین دوست داشتم این آگاهی رو به صورت خالصانه و رایگان با تو دوست ارزشمندم و هم خانواده عزیزم به اشتراک بزارم. پس از اگر با این مقاله هم عقیده ای و گفته های این مقاله رو پذیرفتی که دمت گرم. اگر نه هم باااازم دمت گرم. ما باید یاد بگیریم با وجود تمام اختلاف عقایدمون بعنوان انسان در صلح و آرامش در کنار هم زندگی کنیم. یادت نره آرامش درونی و احساس خوب و لذت از مسیر زندگی مهم ترین هدف و دلیل زیستن ماست. ممنون که تا این جای مقاله اومدی و وقت گذاشتی. با آرزوی موفقیت روز افزون. ❤️?

دیگه فکر نمیکنم حرفی مونده باشه که بخواییم تو این مقاله بهش بپردازیم.

✍? ارادتمند و دوستدار تو، ابراهیم شجاعی

ابراهیم شجاعی

موسس و مدیر مسئول آکادمی گلوف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا