آکادمی گلوفتلنگرموفقیت مالی

قوی ترین باور برای جذب ثروت و نعمت

همیشه معتقد بودم و هستم که مسائل رو باید ریشه ای حل کرد. درحالی که ما غرق شدیم در آموزش هایی که بدتر ما رو به حاشیه می کشونن، ما باید یاد بگیریم همیشه به ریشه ماجرا پی ببریم و از همون ریشه شروع به اصلاح و ساخت و ساز کنیم. چون اگر روندی غیر از این باشه، پس ما داریم فقط روی مسئله ماله می کشیم و به نوعی صورت مسئله رو پاک می کنیم، درحالی که اصل مسئله همچنان در جای خودش باقی می مونه.

در رابطه با کسب ثروت و نعمت هم احتمالا مطلع هستی که در گام اول ما باید باور ها و پارادایم های ناخودآگاهمون رو اصلاح کنیم تا به سمت ثروت و نعمت بی کران هدایت بشیم. اما خب مسئله اینجاست که این باور های مخرب در رابطه با ثروت انقدر تعدادشون زیاده که آمارشون از دست ما در رفته. یعنی در مسیر خودشناسی هرچقدر که پیش میریم، به مرور با باور های بیشتری در ناخودآگاهمون رو به رو میشیم که فقط ما رو بیشتر سردرگم می کنن. به قول یکی از دوستانم، نه تنها سردرگم میشیم، بلکه درسرگم هم میشیم!

خب این هم کاملا طبیعیه، چون وقتی با حجم انبوهی از باور های مخرب در زمینه ثروت در ذهن خودمون مواجه میشیم، رسما برگامون میریزه و به این فکر می کنیم که واقعا از کجا باید برای تغییر این باور ها شروع کنیم؟ اصلا برای اصلاح هر باور چقدر باید وقت بزاریم و مهم تر از این ها، مگر عمر ما کفاف میده که همه این ها رو اصلاح کنیم تا ثروت وارد زندگیمون بشه؟!

همین روند باعث میشه که ما از این باور به اون باور بپریم و در نهایت هم تغییرات بنیادین رو رقم نزنیم. پس وقتی که من دارم راجع به ریشه و سرچشمه مسئله صحبت می کنم، این یعنی دیگه خبری از تعدد نیست و ما قراره به یک فاکتور بربخوریم و تنها تمرکز و انرژیمون رو برای تغییر همون یک باور صرف کنیم تا همین تغییرات ریشه ای باعث بشه انبوهی از ثروت و نعمت وارد زندگیمون بشه.

ریشه ای که میخوام در این دلنوشته بهش بپردازم، سال ها طول کشید تا خودم بهش پی بردم. درواقع راستش رو بخواهی نسبت بهش آگاه بودم، اما سال ها زمان برد تا فهمیدم این باور خودش ریشه ماجراست و همین یک باور خودش سرچشمه بقیه باور های مخربه! به همین جهت در این مقاله کوتاه می خوام تو رو هم از این باور ریشه ای و بنیادین آگاه کنم تا بیوفتی در مسیر رشد و جذب ثروت و نعمت.

برای کشف باور های مخرب و تغییر باورها که آموزش های متعددی در سایت آکادمی گلوف برات منتشر شده که می تونی ازشون بهره مند بشی. همچنین در جلسات مربوط به کنترل و رهبری ذهن در دوره عزت نفس هم من کامل به صفر تا صد مبحث تغییر باورها پرداختم و اونجا تو دیگه استاد این کار میشی. لذا در این دلنوشته قرار نیست بهت یاد بدم که چطور باورها رو تغییر بدی و صرفا قراره تو رو با یک باور قدرتمند و مخرب در ذهنت آشنا کنم که نسبت بهش آگاه بشی، و دیگه به جای پرداختن به حواشی، از همین ریشه شروع به اصلاح و ساخت و ساز کنی.

خب متاسفانه یا خوشبختانه ما در محیط و جامعه ای بزرگ شدیم که ذهن ما رو رسما نسبت به ثروت و نعمت بیمار کردن. یعنی به جرعت میشه گفت هر ایرانی در زمینه ثروت و نعمت ذهنی مریض و بیمار داره که باید اون رو درمان کنه. ما در این محیط و جامعه صاحب ذهنی شدیم که غرق در باور های سمی نسبت به ثروت شده و همین مسئله باعث شده تا ما به معنای واقعی دچار مشکلات معیشتی و مالی باشیم.

زمانی که فهمیدم واقعا نسبت به پول و ثروت و نعمت در ذهن من یک فاجعه در جریانه، سریعا تصمیم جدی گرفتم برای شناسایی دونه به دونه باور های مخرب و در نهایت هم تلاش می کردم برای تغییر اون باورها. اما همونطور که گفتم نتایج بزرگی حاصل نمی شد و همیشه نتایجی در حد نشونه می دیدم. خب بعد از گذشت چند سال من لیستی بالا بلند از باورهای مخرب رو در دستم داشتم که نمی دونستم باید از کجا شروع به اصلاح اون ها کنم. اصلا نمی دونستم کدوم مهم تره و کدوم باید در اولویت باشه، یا اصلاح کردن کدوم نتیجه بزرگتری رو برای من به ارمغان میاره.

زمانی که به اهمیت ریشه یابی پی بردم، یک شب نشستم به این فکر کردم که حتما باید یک باور مشترک بین تمام این باور ها باشه و این ها یک ریشه ای دارن که اگر من پیداش کنم، پس دیگه زدم به هدف و می تونم اون انقلاب اصلی رو در زندگیم رقم بزنم. بعد از مطالعه و تحقیق و بررسی و تفکر، در نهایت فهمیدم که ریشه تمام باور های مالی مخرب در ذهنم، تنها به یک باور می خوره. میدونی اون باور چیه دوست گلم؟ باور قحطی و کمبود!!!

بله، باور قحطی و کمبود ریشه مابقی باور های مخرب مالیه. یعنی تو هر باور مخربی رو درباره ثروت به من بدی، من میتونم برات توضیح بدم که چطور ریشه اون باور میخوره به باور قحطی و کمبود. خب وقتی این رو فهمیدم اصلا یک انقلابی حتی از نظر احساسی در وجودم شکل گرفت، چون برای من یک اکتشاف بزرگ بود و به همین جهت احساس شور و شعف می کردم. لذا به همین جهت دیگه اومدم پرقدرت تنها روی اصلاح این باور کار کردم و از تمام وجودم برای نهادینه کردن باور فراوانی وقت و انرژی صرف کردم و به مرور دیدم که چطور ثروت و نعمت به طور تصاعدی داره وارد زندگیم میشه.

به عنوان مثال به باور های زیر دقت کن:

  • کسب و کار من اولویت زندگی مردم نیست، پس متقاضی برای کار من خیلی کمه
  • پول تو مملکت نیست و تنها دست یک عده خاصیه
  • رقیب توی کار من زیاده و تا وقتی اونها عالی پیش میرن من نتیجه ای نمی گیرم
  • مردم پول ندارن
  • ثروتمندان با کلاهبرداری و دزدی پولدار شدن
  • باید صد سال دست و پا بزنم تا پولدار بشم
  • به دست آوردن خیلی سخته اما خرج کردنش کاملا راحته
  • در گذشته ثروتمند شدن خیلی راحت تر بود
  • فرصت ها محدوده
  • شانس فقط یک بار در خونه آدم رو میزنه
  • و …

کمی راجع به هر کدوم از این باورها تامل و تفکر کن. وقتی دقت می کنی می بینی که ریشه و سرچشمه تمام این باور ها فقط و فقط «باور قحطی و کمبود» هست! این باور کمبود فقط محدود به پول و ثروت نیست. باور کمبود مشتری، کمبود فرصت ها و کمبود ایده ها، کمبود پول، کمبود وقت، کمبود انرژی، کمبود نعمت و … وجود داره و وقتی هر باور محدود کننده رو بررسی می کنی، متوجه میشی که اون باور بر میگرده به باور قحطی.

تعداد معدودی هم از باور های مخرب در زمینه ثروت، به عقاید مذهبی و دینی ما مربوط میشه. باور هایی مثل این که پولِ زیاد ما رو از خدا دور می کنه، ثروتنمدان به بهشت نمیرن و …

اما من از تمام وجودم گارانتی می کنم که مابقی باورهای مخرب در زمینه ثروت، تماما بر می گردن به باور کمبود و قحطی. حالا این یعنی چی؟ این یعنی این که لازم نیست تو دونه به دونه برای اصلاح این باور ها وقت و انرژی بزاری. فقط کافیه مستقیما بیای و «باور فراوانی ثروت و نعمت» رو در ذهنت نهادینه کنی و از تمام وجود برای تقویت باور فراوانی وقت و انرژی بزاری. نتیجه این کار چیه؟ نتیجش اینه که تو تنها با کار کردن روی همین یک باور، باعث میشی به طور ناخودآگاه ده ها و صدها باور سمی دیگه هم از بین برن و اصلاح بشن! جالبه نه؟

شاید جالب تر باشه برات که بدونی باورها در هم تنیده هستن و باورها به طور زنجیروار به هم متصل هستن و پارادایم ها رو در ناخودآگاه ما تشکیل میدن. پس تو با اصلاح یک باور باعث میشی تعداد قابل توجهی از باور های مخرب دیگه هم در ذهنت اصلاح بشه. حالا ببین چه شود وقتی که تو اقدام به اصلاح یک باور ریشه ای کنی. باوری ریشه ای مثل باور قحطی و کمبود که اگر باور فراوانی رو جایگزینش کنی اونوقت به جرعت میشه گفت ده ها و صد ها باور دیگه هم در کنارش بدون زحمت خاصی اصلاح میشن. به همین راحتی و به همین خوشمزگی!

پس در این دلنوشته کوتاه دوست داشتم تو رو با قدرتمندترین و ریشه ای ترین باور در زمینه جذب ثروت و نعمت آشنا کنم تا حالا دیگه به جای سردرگمی، تکلیفت مشخص باشه و بدونی که انرژی و زمانت رو برای اصلاح کدوم باور هزینه کنی تا درِ نعمت و ثروت های بیکران به روی زندگیت باز بشه.

 

دوستت دارم زیاد.

درضمن عاشقتم هستم 🙂

ارادتمند تو، ابراهیم شجاعی

ابراهیم شجاعی

موسس و مدیر مسئول آکادمی گلوف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا