آکادمی گلوفاعتماد به نفسعزت نفسموفقیت در روابط

نحوه ارتباط با خانم ها – 7 نکته طلایی

نحوه ارتباط با خانم ها همیشه یکی از چالش های سخت برای اکثر آقایون به حساب میاد. این رو با توجه به میزان سوال هایی که در این رابطه از من پرسیده میشه میگم، و همچنین باید اعتراف کنیم که جامعه ما در عزت نفس و اعتماد به نفس واقعا دچار مشکلات زیادی هست. البته که آقایون فکر می کنن فقط خودشون اعتماد به نفس پایینی دارن، درحالی که به همون میزان هم خانم ها درگیر ضعف در اعتماد به نفس هستن.

به هر صورت نحوه ارتباط با خانم ها، در گام اول نیازمند عزت نفس و اعتماد به نفس بالاست، و در گام دوم هم لازمه تا ما با آداب و رسوم و بهترین روند برای برقراری ازتباط با خانم ها آشنا بشیم که بتونیم در برخورد اول به بهترین شکل ممکن ظاهر بشیم. خب در رابطه با افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس که منبع آموزشی بی نظیری مثل سایت آکادمی گلوف در اختیارت هست. می تونی با وقت گذاشتن برای آموزش های رایگان و یا شرکت در دوره ها، به تقویت عزت نفس خودت بپردازی.

اما از قدم اول که بگذریم، در قدم دوم همونطور که گفتیم باید با آداب و رسوم و بهترین روند برقراری ارتباط با خانم ها آشنا بشیم. چون اولین برخورد بسیار حائز اهمیت هست. به همین جهت در این مقاله قراره به 7 نکته طلایی برای نحوه ارتباط با خانم ها بپردازیم که تو با یادگیری همین ها و همچنین بکارگیری این نکات در اولین برخورد، بدون شک بهترین نتیجه رو کسب میکنی.

چگونه با خانم ها ارتباط برقرار کنیم؟

گاهی ما نسبت به یک دختر خانوم، احساس خیلی خوبی داریم و دوست داریم که ارتباط نزدیک تری باهاش برقرار کنیم، اما حتی فکر کردن به این مسئله هم ترس رو به وجودمون میندازه. آقایون زیادی با من در این رابطه صحبت کردن یا می کنن و میگن که ذهنشون پیش بینی های ترسناکی رو پرورش میده. مثلا به محض این که به برقراری ارتباط با خانمی فکر می کنه، ناگهان ذهنش شروع می کنه به تولید ترس و تصاویر ذهنی توهمی. مثلا ممکنه اگر بری سمتش باهات بد برخورد کنه، یا ممکنه داد و بیداد کنه و آبروت رو ببره، نکنه اصلا تحقیرم کنه و مسخرم کنه؟!، شایدم اصلا به بدترین شکل ممکن رد کنه، آخه اون کجا و من کجا، بیخیالش بابا!، و کلی توهمات و پیش بینی های ذهنی دیگه که همین ها ناشی از عدم عزت نفس هست و ما بلد نیستیم که واقعا چطور باید با دختران ارتباط برقرار کنیم.

از طرفی هم این سوال برامون پیش میاد که چرا من حتی جرعت فکر کردن به برقراری ارتباط با خانم ها رو ام ندارم، اما فلانی به راحتی با خانم ها ارتباط برقرار می کنه. بعد از این سوال هم دوباره ذهنت شروع می کنه به اراجیف گفتن! مثلا اون خوشتیپ و خوشگله ولی تو نه، یا اون وضع مالیش خوبه و واسه همینه که دورش شلوغه و راحت می تونه ارتباط برقرار کنه اما تو که چیزی نداری، و کلی افکار بیخود که فقط توجیه های مسخره ای هستن که مانع از رشدت میشن.

یادمه زمانی برای یکی از دوستانم مثال یک فرد معلولی رو زدم که توی شهر ما به راحتی با خانم ها ارتباط برقرار میکنه و در این زمینه به طرز عجیبی عالی پیش میره. وقتی مثالش رو زدم برای دوستم، در نهایت گفت بابا اون خوشگله، قیافش شبیه به پروفسور هاست اما من چی؟!!! من که قیافه ندارم! باور کن درحالی این حرف رو زد که هم قدش بلنده، هم کاملا سالمه و هم خوشتیپه. اما به خاطر عزت نفس درب و داغون، رسما خودتخریبی می کنه و حتی با این که من قوی ترین الگو رو براش مثال زدم، اما بازهم ذهنش حرف مفت زد و این الگو رو به عنوان منطق محکم نپذیرفت!

لب کلام، اگر واقعا به دنبال یادگیری نحوه برقراری ارتباط با خانم ها هستی، پس از این لحظه به بعد باید این رو بفهمی که مشکل فقط و فقط از عزت نفس و اعتماد به نفس خودته. اگر این رو پذیرفتی که بسیار عالی. در غیراینصورت تا وقتی که هی میگی من قیافم اینطوره، من پول ندارم، فلانی اینطوره ولی من اونطورم، این روند بی فایدست و فقط داری خودت رو گول میزنی. پس در اولین قدم مثل یک پسر خوب و حرف گوش کن، قبول کن که تنها راه برقراری ارتباط با خانم ها تقویت عزت نفس و اعتماد به نفسه. حالا که پذیرفتی پس باید روی افزایش عزت نفس کار کنی و بعد به نکات این مقاله هم بپردازی.

بعد از این که به عزت نفس و اعتماد به نفس کافی رسیدی، حالا باید یاد بگیری که چطور به بهترین شکل ممکن اولین ارتباط رو برقرار کنی. چون رعایت همین نکات طلایی باعث میشه تا عزت نفس و اعتماد به نفس تو هنگام برقراری ارتباط با خانم ها، تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کنه. اما اگر این نکات رو بلد نباشی و همینطوری پا پیش بزاری، طبیعتا ممکنه اوضاع بر وفق مراد پیش نره و همین باعث خدشه دار شدن عزت نفست بشه.

البته که تو باید این رو بدونی حتی اگر در اولین ارتباط خرابکاری هم کردی طوری نیست! اما خب وقتی میشه با یادگیری همین نکات طلایی، عالی پیش رفت، پس دیگه چرا همینطوری الله بختکی اقدام به برقراری ارتباط کنیم؟ پس در ادامه این مقاله همراه من باش تا نکات طلایی برای نحوه ارتباط با خانم ها رو در کنار هم یاد بگیریم.

برقراری ارتباط با خانم ها

اهمیت شروع برقراری رابطه با خانم ها

خب برای نحوه ارتباط با خانم ها، در همین ابتدا باید به یک نکته مهم اشاره کنم. نکته اول اینه که نحوه شروع ارتباط خیلی مهمه. یعنی این که زبان بدنت چطوره، چطوری مکالمه رو شروع میکنی و یا چه جملات و کلماتی رو به کار میبری، تمام این ها اهمیت بسیار بالایی داره. برای این که در همون برخورد اول، ناخودآگاهِ طرف مقابل پیغام هایی رو از سمت تو دریافت می کنه و به این نتیجه میرسه که تو اعتماد به نفس بالایی داری یا نه. به بیانی ساده تر، همون ابتدای مکالمه و برقراری ارتباط، ناخودآگاه خانم آلارم هایی رو از جانب تو دریافت می کنه و در نهایت به این نتیجه میرسه که رابطه رو ادامه بده یا نه!

پس شاید طرف مقابل این مسئله رو بروز نده، اما ناخودآگاهش سریعا تو رو آنالیز می کنه و در صمیم گیری اون خانم تاثیر مستقیم میزاره. لذا خیلی مهمه که زبان بدنت، فن بیان و لحن گفتارت و جملاتی که به کار میبری باید حتما پیغام نتیجه بخش رو به ناخودآگاه اون خانوم ارسال کنه. درغیر اینصورت درصد موفقیت در ادامه رابطه به شدت کاهش پیدا میکنه. یعنی اگر که تو زبان بدنی ضعیف داشته باشی، با فن بیانی ضعیف صحبت کنی و جملات مناسبی رو به کار نبری، در نهایت طرف مقابل محترمانه باهات برخورد میکنه، اما به احتمال خیلی زیاد مانع از پیشروی میشه و تو فرصت رو از دست میدی.

اصلا به خودت سخت نگیر

مسئله خیلی مهمی که وجود داره اینه که آقایونی که اعتماد به نفس پایین دارن، بعد از برقراری ارتباط با خانمی، تا مدت ها اون ارتباط رو توی ذهنشون مرور می کنن و بسیار درگیر نشخوار های فکری میشن. مثلا نباید این حرف رو می زدم، یا ای کاش با این استایل در مقابلش می نشستم، یا کاش وسط حرفش نمی پریدم و … این نشخوار های فکری می تونه حتی تا چند روز هم ادامه دار بشه و به شدت به اعتماد به نفس آسیب بزنه.

حالا نکته ای که در این رابطه می خوام بگم چیه؟ نکته اینه که اصلا مهم نیست تو چطور برخورد کردی یا اصلا نتیجه اون مکالمه مهم نیست. یا اصلا مهم نیست که اون رابطه ادامه پیدا کنه یا نه. چون در هر صورت یک دقیقه بعد از مکالمه همه چیز کاملا فراموش میشه! این که تو چطور مکالمه رو شروع کردی یا چطور برخورد کردی. باورش شاید برای کسی که اعتماد به نفس پایین داره سخت باشه اما خب این یک حقیقته.

افراد با اعتماد به نفس پایین فکر می کنن که طرف مقابل تا مدت ها برخورد اول رو یادآوری میکنه و قضاوت می کنه. درحالی که اصلا اینطور نیست، و تو حتی اگر به ضعیف ترین شکل ممکن هم رابطه رو برقرار کرده باشی، در نهایت بعد از یک دقیقه از جانب اون خانم همه چیز فراموش میشه و این خوده تو هستی که تا مدت ها هی اون مکالمه و مراوده رو یادآوری می کنی و این خوده تو هستی که تا مدت ها خودت رو قضاوت می کنی. وگرنه اون بنده خدا بعد از یک دقیقه اصلا به تنها چیزی که فکر نمی کنه تو هستی!!!

پس اصلا به خودت سخت نگیر رفیق جان چون خبری نیست. ته داستان اینه که تو بسیار ضعیف مکالمه و ارتباط رو شروع می کنی که خب همونطور که گفتیم، با توجه به این که بعد از یک دقیقه فراموش میشه، اصلا اهمیتی نداره و تنها این مهمه که تو در هر حالتی به ترست غلبه کردی و در راستای تقویت اعتماد به نفست قدم برداشتی.

شروع مکالمه فرمول خاصی نداره

نکته دوم همینه دوست گلم. اکثر آقایون فکر می کنن که برای شروع مکالمه باید از قبل برنامه ریزی کنن که چی بگن و راجع به چی صحبت کنن، درصورتی که این کاملا غلطه. مسئله اینجاست که شما در قدم اول باید اعتماد به نفسِ جلو رفتن و صحبت کردن رو به دست بیاری. مگر تو برای صحبت کردن با دوست صمیمیت هم برنامه ریزی می کنی؟! قطعا خیر، بلکه در کنار هم می نشینید و ساعت ها به طور محاوره ای و بداهه راجع به مسائل مختلف با هم حرف می زنید. پس اگر تو فکر می کنی باید قبل از شروع مکالمه با یک خانم دقیقا برنامه ریزی کنی که راجع به چه موضوعی حرف بزنی و یا چه جملاتی رو به کار ببری، طبیعتا فقط به خاطر کمبود اعتماد به نفسه.

خب پس اگر قرار نیست برای برقراری ارتباط با خانم ها از قبل برنامه ریزی کنیم، پس وقتی پا پیش گذاشتیم در شروع مکالمه باید چی بگیم؟! جواب این سوال اینه که باید به طور بداهه راجع به شرایط موجود صحبت رو شروع کنی. مثلا می تونی به تعریف کوچولو از تیپش بکنی یا راجع به رنگ موهاش تعریف کنی یا اصلا راجع به موزیکی که در فضا اجرا شده حرف بزنی. حالا این ها مثال بود و طبیعتا در هر شرایطی کلی سوژه برای شروع مکالمه هست.

نحوه ارتباط با دختر ها

 

وقتی که تو در لحظه و بداهه راجع به شرایط موجود در لحظه صحبت می کنی، این سیگنال به ناخودآگاه خانم داده میشه که این آدم از قبل برنامه ریزی نکرده. یعنی حتی اگر طرف مقابل هم این رو متوجه بشه که تو از قبل، مکالمه رو برنامه ریزی کردی، در نهایت به این نتیجه میرسه که تو کارت کلا همینه و کلا به جهت تفریح قصد رابطه داری. اما وقتی متوجه بشه که کاملا در لحظه و مطابق با شرایط موجود و کاملا بداهه داری باهاش حرف میزنی، در نهایت اون سیگنال نتیجه بخش به ناخودآگاه خانوم ارسال میشه و تو عالی پیش رفتی.

زمان قدیم برای برقراری ارتباط یک سری جملات تعیین شده بود که همه آقایون ازش استفاده می کردن و حقیقتی که وجود داره این بود که خیلی هم زننده و بیخود بودن. مثلا بابات دوماد نمیخواد؟! ببخشید خانوم ساعت چنده؟! شماره بدم پاره کنی؟! و یا جملات اینچنینی دیگه که از قبل تعیین شده بود و این ها رسما این پیغام رو میفرسته که تو یک آدم علاف و بیکار هستی که فقط محض بیکاری میخوای رابطه رو برقرار کنی. پس دیگه دوران این حرف ها گذشته و الآن خانم ها اگر ذره ای بفهمن چیزی از قبل تعیین شده، بدون شک راه رو برای ادامه دادن ارتباط می بندن. پس خیلی خیلی مهمه که کاملا بداهه صحبت کنی و استارت حرف رو بزنی.

آقایون در این رابطه هم فکر می کنن که قراره فقط خودشون حرف بزنن و به همین جهت میترسن که حرف کم بیارن. اما حقیقت اینه که اگر خانم مقابل تمایل به برقراری رابطه داشته باشه، قطعا در جواب جمله اول تو، جوری حرف میزنه که تو هم بتونی مکالمه رو ادامه بدی. یعنی میخوام بگم که شاید فقط استارت مکالمه برای تو چالش برانگیز باشه. بعد از این که استارت خورد، دیگه همه چیز بر میگرده به رفتار اون خانوم. پس اگر اون تمایلی به ادامه مکالمه نداشته باشه که دیگه تو هرچقدرم سخنرانی کنی بی فایدست، اما اگر تمایل به ارتباط داشته باشه، پس بدون شک جوری باهات صحبت می کنه که توام ناخودآگاه به طور بداهه به ادامه صحبت می پردازی و اصلا دیگه نیازی نیست به این فکر کنی وای الآن باید چی بگم.

سوالات شخصی نپرس

نکته بعدی درباره نحوه ارتباط با خانم ها اینه که در برخورد اول تحت هیچ شرایطی نباید سوالات شخصی بپرسی. اصلا بهتره اینطور بگم که نباید به مسائل شخصی اون و خودت بپردازی. یادت باشه قرار نیست در مکالمه اول راجع به مسائل شخصی خودت و طرف مقابل صحبت کنی! مثلا من دیدم تو برخورد اول پسره از دختره پرسیده دوست پسر داری؟! یا چند سالته؟! پس در مکالمه اول دور این سوالات رو خط بکش. به جاش سوالاتی راجع به چیزهای مشترکی که بینتون هست بپرس. مثلا رشته تحصیلی، حیطه کاری و …

پس در اول رابطه قرار نیست وارد حیطه شخصی و حریم خصوصی اون خانم بشی! قرار نیست در همون مکالمه اول تو به منطقه امنش نفوذ کنی. لذا بهتره به کلیات بپردازی و اگر قصد پرسیدن سوالی هم داری، فقط به مسائل کلی و مشترک بپردازی. همچنین یادت باشه در مکالمه اول، اصلا برای طرف مهم نیست که داستان زندگیه تو چیه. بازهم من می بینم یک سری از آقایون از ب بسم الله، شروع می کنن راجع به داستان زندگیشون برای اون خانوم حرف میزنن. درحالیه که در ارتباط اول، اصلا مسائل شخصی و شرایط فعلیت به اون بنده خدا هیچ ربطی نداره و اصلا هم براش جذابیتی نداره. در مکالمه اول سفره دلت رو برای طرف مقابل باز نکن. چون به احتمال زیاد اون محترمانه به حرفات گوش میده. اما در ذهنش براش هیچ جذابیتی نداره.

خودت رو مبهم و رازآلود نگه دار!

حقیقت اینه که برای جذابیت تو باید در ابتدای رابطه خودت رو تمام و کمال عرضه نکنی. باید چیزی برای ادامه ارتباط بزاری و به مرور اطلاعات و ابهامت خودت رو به طرف مقابل ارائه بدی. این هم نکته خیلی مهمیه که اکثر آقایون در برقراری ارتباط با خانم ها رعایت نمی کنن. یعنی در همون اولین رابطه تمام هست و نیست زندگیشون رو میریزن وسط دایره و ذره ای فرصت برای کنجکاوری نمیزارن.

این سیاست نه تنها جنبه منفی نداره، بلکه یک حرکت کاملا عاقلانه هم هست. چون قرار نیست ما در ابتدای رابطه همه چیز خودمون رو بروز بدیم و طبیعتا به هر مقداری که رابطه صمیمی تر شد، به همون مقدار هم فرد مقابل میتونه از ما اطلاعات زندگیمون رو دریافت کنه. پس همیشه ابهامات و راز هایی رو نگه دار و همیشه اطلاعاتی رو نگه دار تا به مرور به طرف مقابل ارائه کنی که در طول رابطه جذابیتت افزایش پیدا کنه و رابطه تازگی خودش رو خفظ کنه.

نه گفتن

از شنیدن جواب «نه» نترس

حقیقت اینه که حتی بزرگترین افراد و حتی معروف ترین و محبوب ترین آقایون هم به دلایل مختلفی از طرف خانوم ها رد میشن. این یک مسئله کاااااملا طبیعی هست و همونطور که من و تو حق انتخاب داریم، خب خانوم ها هم می تونن تصمیم بگیرن به یک آقا جواب مثبت بدن یا این که ردش کنن. تو باید این مسئله رو درک کنی، چون یکی از اصلی ترین دلایلی که آقایون اصلا برای برقراری ارتباط با خانم ها قدم بر نمیدارن دقیقا همینه که خیلی از شنیدن جواب نه می ترسن. همچنین گاهی ام پا پیش میزارن اما این ترس کاملا در چهره و زبان بدنشون پیداست.

لذا این رو بدون ممکنه تو کاملا خوشتیپ و خوشگل و مشهور و محبوب و پولدار باشی، اما باز هم از جانب یک خانم جواب نه بشنوی! پس این امر کاملا طبیعیه به این خاطر که اختلاف سلایق زیاده یا ممکنه بنا به هزاران دلیل اون خانم تو رو رد کنه. چیزی که مهمه اینه که تو برای برقراری ارتباط اقدام می کنی و حتی احساست رو نسبت بهش بروز میدی. حالا اگر رابطه شکل گرفت که بسیار عالی، اگر گفت نه هم پس اوکی. تو باید اینطور فکر کنی که طرف بنا به شرایط و دلایل خودش من رو رد کرده و رد کردن این یک نفر به این معنا نیست که کل عالم به من گفتن نه!

حتی اگر بحث سلیقه هم مطرح باشه پس فقط من باب میل این یک نفر نبودم. لب کلام، اگر از یک نفر نه می شنوی، این رو بدون که فقط از یک نفر نه شنیدی نه از کل جامعه! همچنین نه طرف مقابل، بنا به شرایط و دلایل شخصی خودش بوده و ربطی به تو نداره. شاید اصلا طرف تو رابطه هست، شاید فعلا قصد ورود به رابطه رو نداره، شایدم اصلا تو توی سلیقش نبودی و اون حق داره به سلیقه خودش احترام بزاره! همونطور که تو در انتخاب یک خانم برای برقراری رابطه عاطفی سلیقت رو ملاک قرار میدی. متوجهی چی میگم؟ پس شنیدن جواب نه رو برای خودت حل کن و باهال اوکی شو. همونطور که گفتم این مسئله کاملا طبیعیه، در حلی که حتی سلبریتی ها ام از جانب خانم ها نه می شنون.

وقتی ترس از نه شنیدن رو از وجودت پاک کنی و دیدت کاملا عادی بشه نسبت به نه شنیدن، اونوقت اعتماد به نفس و عزت نفس به تمام وجودت تزریق میشه و طبیعتا تو با زبان بدن و فن بیانی قوی مکالمه رو شروع می کنی، و به همین جهت هم احتمال این که جواب مثبت بگیری خیلی بالاتر میره. پس بعد از مکالمه اگر جواب نه شنیدی، خیلی شیک و مجلسی ازش تشکر میکنی و مکالمه رو خاتمه میدی. چون اون آدم نه رو به موقعیت و شرایط خودش گفته، نه به تو. دیگه نمی دونم چی بگم که ترس از نه شنیدن رو بریزی دور. اما فکر می کنم همین توضیحات کافی باشه.

از بادی لنگویج (زبان بدن) استفاده کن

و اما یکی از طلایی ترین فاکتور ها در رابطه با نحوه ارتباط با خانم ها همین بادی لنگویج یا زبان بدن هست. زبان بدن به قدری مهمه که حتی قبل از این که تو یک کلام حرف بزنی شروع می کنه به معرفیِ تو. یعنی همون استایل بدنت حتی قبل از حرف زدن، شروع به ارسال سیگنال می کنه به ناخودآگاه طرف مقابل.

بسیار خب، زبان بدن یعنی این که وقتی به سمت خانوم میری چطوری در مقابلش می ایستی؟ آیا با اعتماد به نفس و مقتدر ایستادی یا این که بی قراری و استرس کاملا در حرکات بدنت پیداست؟ علاوه بر این، ارتباط چشمی که برقرار می کنی چطوره؟ آیا ترس در نگاهت در جریانه یا به راحتی ارتباط چشمی رو برقرار می کنی و حین مکالمه به چشمای اون خانم نگاه می کنی؟! تمام این جزئیات تکلیف رو برای تو مشخص می کنه و پیغام مربوطه رو به اون خانم میفرسته.

چند وقت پیش یکی از دوستانم از یک دختر خانمی خوشش اومده بود و رفت که باهاش صحبت کنه و ارتباط رو برقرار کنه. به محض این که رفت سمتش، دست ها رو گذاشت روی هم و کمر رو خم کرد و غرق در استرس در حالی که سرش هم پایین بود گفت ببخشید خانوم معذرت میخوام فلان و بهمان… من به محض این که این بادی لنگویج رو دیدم سریع پیش بینی کردم که خانوم رد میکنه و درنهایت هم رد کرد.

پس در نحوه ارتباط با خانم ها زبان بدن بسیاااار مهمه و باید در مقابل اون خانوم با سرسینه های صاف و سرشونه های عقب به همراه ارتباط چشمی خیلی راحت قرار بگیری. در رابطه با بادی لنگویج خیلی میشه صحبت کنیم، اما همین ها به تنهایی کافیه برای این که تو با رعایت همین چند نکته در زبان بدنت سیگنال اقتدار و اعتماد به نفس رو به طرف مقابل بدی.

ارتباط با جنس مخالف

نحوه ارتباط با خانم ها – 7 نکته طلایی | کلام آخر

جذاب ترین چیز برای یک خانوم در وجود آقایون، اعتماد به نفس و عزت نفسه. پس تمام نکاتی که در این مقاله برای نحوه ارتباط با خانم ها یاد گرفتیم هم برای تقویت اعتماد به نفس هست، و این که یاد بگیری با اعتماد به نفس در مقابل یک خانم ظاهر بشی و ارتباط برقرار کنی تا بهترین نتیجه رو بگیری. صادقانه اگر بخوام به ختم کلام بپردازم، باید بگم که تمام این ها نیاز به تمرین داره و به احتمال زیاد تو در دو سه بار اول هم به خوبی ظاهر نشی. اما همین چند بار اول، تمرین هایی هست که در نهایت تو رو به جایی می رسونه که تمام این نکات طلایی رو در وجودت نهادینه کنی.

پس اگر از دختر خانومی خوشت اومد و حس خوبی بهش داشتی، به جای این که پشت ترس هات قایم بشی، سعی کن با رعایت همین نکات، اقدام به برقراری ارتباط کنی و بی توجه به نتیجه فقط تمرین کنی. خب اگر خوب پیش رفتی و جواب مثبت گرفتی که بسیار عالی، اما اگر خوب پیش نرفتی و جواب نه شنیدی هم فدای سرت. چون در هر دو حالت برای تو برد محسوب میشه. حتی اگر اون خانم بگه نه، بازهم تو بردی، چون یک تمرین بزرگ انجام دادی و چند پله افتادی جلو. تمام شد و رفت.

 

برات آرزوی بهترین روابط اجتماعی و عاطفی رو دارم،

دوستدار و ارادتمند تو، ابراهیم شجاعی

ابراهیم شجاعی

موسس و مدیر مسئول آکادمی گلوف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا