آکادمی گلوفخودشناسیعزت نفسموفقیت فردی

یک راه ساده برای شاد زیستن و حال خوب دائمی

شاد زیستن و حال خوب دائمی

درود بر تو دوست گلم. امیدوارم الآن که داری این مقاله رو میخونی حالت خوب باشه. اگر هم فکر میکنی زیاد حالت رو فرم نیست اصلا نگران نباش. هر چیزی راهکاری داره و خوندن همین مقاله و بقیه مقالات آکادمی گلوف بی شک بهت کمک میکنه و درواقع هدایتت میکنه به سمت یک زندگی بی نظیر و شاد بودن و حال خوب دائمی.

من همیشه سعی میکنم رو رفتارم و حس و حال خودم زوم کنم و درواقع واکاوی میکنم ببینم دلیل رفتارام و عملکردام چیه و درواقع با این کار به اصلاح و بهبود روند تکاملم کمک میکنم. در رابطه با شاد بودن و حال خوب هم همین مسئله کاملا صدق میکنه و من زیاد راجع بهش فکر کردم و روش تمرکز کردم و به شخصه به نتایج جالب و مهمی رسیدم.

در آینده سعی میکنم یه مقاله آماده کنم و توی اون مقاله به تمام دلایل شاد بودن و راهکار های شاد زیستن می پردازیم، اما چیزی که در این مقاله میخوام بهش بپردازم درواقع میتونم به جرعت بگم اصلی ترین و ریشه ای ترین دلیل شاد بودن و حال خوب دائمیه. درواقع بودن این فاکتور در زندگی برابر با شادی و حال خوب هست! این چیزی که دارم میگم طبق تجربه شخصیم هست و همچنین نتیجه مشاوراتی هست که این مدت به مخاطبین دادم و اون ها هم دقیقا نتایج مشابه رو گرفتن. به نظرم میشه اسمش رو گذاشت قانون شاد زیستن

قبل از این که بریم سر اصل مطلب بگم که اگر میخوای از لحظه لحظه زندگیت نهایت لذت رو ببری مقاله زیر رو به هیچ وجه از دست نده.

2 راهکار طلایی برای لذت بردن از تمام لحظات زندگی

خب حتما تا الآن کنجکاو شدی بدونی قانون شادی و حال خوب چیه؟! اوکی پس بریم به ادامه مقاله برسیم …

شاد زیستن و حال خوب دائمی

راز شاد بودن و حال خوب

همونطور که گفتم راهکار ها و دلایل زیادی برای شادی و شاد زیستن وجود داره، اما این فاکتور ریشه ای تر و اساسی تر هست و یه جورایی اگر نباشه دیگه بقیه روش های شاد زیستن جواب نمیده، و این فاکتور چیزی نیست جز عمل به وظایف!

همونطور که ابتدای مقاله گفتم من روی رفتار و عملکرد و حس و حال خودم همیشه تمرکز میکنم و بررسی میکنم. در رابطه با شادی و حال خوب وقتی که دقت کردم فهمیدم من اون روزی حالم خوبه و شادم و پر انرژی هستم که به تمام برنامه کاریم و وظایفم عمل کرده باشم، و برعکس روزی که حاشیه روی میکنم و به وظایفم عمل نمیکنم و از کارام عقب میوفتم دقیقا همون روز حال من بد میشه و خودتحقیری و خودسرزنشی میاد سراغم و روزم خراب میشه.  یادمه از استاد الهی قمشه ای پرسیدن شادی کجاست؟ و ایشون گفتن که شادی در انجام وظایفه! تو به وظیفت عمل کن و به کارات برس، شککک نکن که شادی و انرژی سر و کله اش پیدا میشه. خب وقتی این حرف رو از ایشون شنیدم اولش درست متوجه نشدم اما بعد که دقت کردم دیدم دقییییقا درسه و این امر برای من هم به شدت صدق میکنه.

عمل به وظایف و رسیدن به شادی و حال خوب

ببین دوست گلم من نمیدونم توی زندگیت چطور داری پیش میری. اصلا هدفی داری یا نه، اما حقیقتا محتوای این مقاله به درد کسی میخوره که هدفمند باشه و دلیل برای زندگی داشته باشه. یه آدم سرگردون و بلاتکلیف که نباید مستقیم پیگیر حال خوب باشه. درواقع باید از ریشه اصلاح کنه بیاد بالا. وقتی صحبت از ریشه میکنیم یعنی تقویت عزت نفس، یعنی هدفمند شدن، یعنی پیدا کردن نقاط ضعف شخصیتی و رفع اون ها و در نهایت رسیدن به شادی و حال خوب. اصلا وقتی تو ریشه ای مسئله رو حل و فصل کنی ناخودآگاه انرژی و حال خوب و شادی وارد وجودت و زندگیت میشه، و این راهکار ها به حرفه ای شدن تو و رشد و تکامل تو کمک میکنه.

پس همین الآن باید بگم اگر بی انگیزه هستی و حالت خوب نیست و احساس پوچی میکنی و دلیلی برای هدفمند شدن نداری، اول برو مقاله های زیر رو بخون و عزت نفس خودت رو تقویت کن. چون بدون عزت نفس هدفی وجود نداره و بدون هدف هم کلا زندگی معنا نداره چه برسه به شادی و حال خوب!

8 گام طلایی تا قله عزت نفس! چگونه عاشق خود شویم

چطور به احساس خوب دائمی برسیم

و اما از این که بگذریم باید بریم سراغ راهکار شاد زیستن که همونطور که گفتیم مناسب افراد هدفمنده.

راز شاد زیستن

همونطور که گفتم عمل به وظایف فاکتور ریشه ای برای رسیدن به شادی و حال خوب هست. ببین، کاری که تو باید بکنی اینه که صبح به صبح یک لیست از کار هایی که در طول اون روز باید انجام بشه رو تهیه کنی و بلافاصله شروع کنی به عملی کردن اون لیست. ذهن ما از تیک زدن کار های انجام شده لذت میبره. اگر باور نمیکنی فقط کافیه خودت امتحان کنی! صبح لیست کار ها رو بنویس و هرکدوم رو که انجام دادی تیکش رو بزن. باااااور کن به شب نرسیده تو به اوج حال خوب و شادی و رضایت میرسی.

نوشتن برنامه کاری روزانه

به عنوان مثال خود من یکی از کارهایی که امروز صبح توی لیستم نوشتم، نوشتن همین مقاله بود که الآن دارم برای تو دوست گلم مینویسم و منتشر میکنم. بعد از اتمام کار هم بلافاصله تیکش رو روی کاغذ میزنم و میرم سراغ کار بعدی. اولا این سبک زندگی نه تنها شادی و حال خوب رو به همراه داره، بلکه به شدت زمان تو رو مدیریت میکنه و تو رو میندازه جلو. یعنی تا دیروز اگر از صبح تا شب وقت کشی میکردی و به کارات هم نمیرسیدی و میگفتی وقت کم دارم، الان دقیقا برعکس شده و با این روند جدید تا نزدیکای ظهر یا نهایتا عصر تو تمام کار هات رو انجام دادی و از عصر به بعد دیگه وقت کاملا آزاده!

اینا رو گفتم که بگم عمل به وظایف و متعهد بودن به برنامه کاری تنها شادی رو به همراه نداره، علاوه بر حال خوب و شادی ، کلی پوهن مثبت دیگه رو هم برای تو و زندگیت به همراه داره.

چطور به وظایف خود عمل کنیم و پشتکار داشته باشیم

شک ندارم الآن همین سوال برات پیش اومده! درواقع وقتی فهمیدی که شاد زیستن حاصل عمل به وظایف و پشتکار هست قطعا پیش خودت گفتی که خب اصلا چطور باید پشتکار داشته باشم و هر روز به برنامه کاری خودم عمل کنم؟ خب جوابش راحته! برای این امر تو دوتا فاکتور رو لازم داری. اولی انگیزه بالا و دومی تعهد و اراده هست.

پشتکار و اراده

در رابطه با افزایش و حفظ انگیزه قبلا یه مقاله در سایت گلوف منتشر شده که از طریق لینک زیر میتونی مطالعه کنی. در این مقاله به یکی از راهکار های بی نظیر ارتقا و حفظ انگیزه بالا پرداخته شده.

بالا بردن و حفظ انگیزه با یک راهکار بی نظیر

در آینده راهکار های بی نظیر دیگه ای رو در رابطه با مبحث انگیزه روی سایت منتشر میکنیم.

و اما از بحث انگیزه که بگذریم، گفته بودیم دومین فاکتور تعهد و اراده هست که برای این مسئله هم میتونی مقاله زیر رو مطالعه کنی

چگونه اراده قوی داشته باشیم؟ – از صفر تا صد تقویت پشتکار

در این مقاله یاد گرفتیم و فهمیدیم که ریشه ای ترین و اصلی ترین فاکتور برای شاد زیستن و حال خوب دائمی چیزی نیست جز عمل به وظایف. عمل به وظایف هم نیازمند انگیزه و تعهد هست. ختم کلام اینه که اهمال کاری و انجام ندادن امور روزانه و عملی نکردن برنامه های کاری، خودسرزنشی و خودتحقیری و حال بد و بلاتکلیفی رو همراه داره. پس سوای از هر تکنیک دیگه و هر راهکار دیگه برای شاد بودن، شما در اولین قدم باید یاد بگیرید به اهدف و وظایف خود متعهد باشید و به وظیفه خودتون عمل کنید. همچنین گفتیم که انجام وظایف علاوه بر شادی و حال خوش، کلی نتایج مثبت دیگه مانند مدیریت زمان رو هم برای شما به ارمغان میاره.

به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست ….

هرگونه سوال و یا ابهامی در رابطه با مقاله یک راه ساده برای شاد زیستن و حال خوب دائمی داشتید، حتما از طریق بخش نظرات همین مطلب سوالات خود را بپرسید تا در اسرع وقت پاسخ داده شود.

ابراهیم شجاعی

موسس و مدیر مسئول آکادمی گلوف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا