آکادمی گلوفاعتماد به نفسعزت نفسموفقیت مالی

4 گام طلایی برای ارتقاء و پیشرفت شغلی

همونطور که در مسیر خودشناسی و خودسازی یاد گرفتیم، عزت نفس در تمام جنبه های زندگی ما دخیل هست و طبیعتا کسب و کار و شغل ما هم از این مسئله مستثنی نیست. این یعنی چی؟ این یعنی این که اگر ما به دنبال رشد و پیشرفت در شغل خود هستیم، پس باید در این زمینه هم عزت نفس خودمون رو تقویت کنیم. خب برای تقویت عزت نفس در زمینه شغل و کسب و کار هم طبق معمول راهکار های متعددی وجود داره که در این مقاله از آکادمی گلوف قصد دارم به 4 تا از راهکار های موثر بپردازم تا با عمل به همین 4 قدم، تو به راحتی در کسب و کار و یا شغل خودت تا حد چشمگیری پیشرفت کنی. با لحاظ کردن همین 4 گام، اگر کسب و کار شخصی داشته باشی، بدون شک در اون رشد می کنی، و اگر برای دیگران کار می کنی هم قطعا در اون ترفیع شغلی می گیری و رشد می کنی.

پیشرفت و ارتقاء شغلی

نکات ریز و درشتی وجود دارن که ما با رعایت نکردن همین نکات و راهکار های به ظاهر ساده، خودمون رو از رشد محروم می کنیم! شاید باورت نشه اما یک سری راهکار ها و نکاتی وجود داره که واااقعا به ظاهر ساده به نظر میان، اما خب اگر ما اون ها رو جدی بگیریم و بهشون جامه عمل بپوشونیم، اونوقت رشد و پیشرفت چشمگیری رو تجربه خواهیم کرد. این ها رو گفتم که بدونی قرار نیست در این مقاله من تکنیک و راهکار خاص و عجیب و غریبی رو بهت یاد بدم.

بلکه فقط قراره به 4 گام ساده اما طلایی بپردازیم که رعایت کردنشون واقعا راحته، اما به شدت باعث رشد و  ترفیع شغلی میشه و تو در کسب و کارت پیشرفت می کنی. پس اگر واقعا به دنبال ترفیع شغلی و رشد در کسب و کارت هستی، ازت میخوام که صبورانه و مشتاقانه تا انتهای این مقاله همراه من باشی و در نهایت ازت میخوام که تک تک نکات و آموزه های این مقاله رو جامه عمل بپوشونی تا در کمترین بازه زمانی، بیشترین رشد و نتیجه رو کسب کنی. بسیار خب، دیگه مقدمه چینی بسه! پس بزن بریم سراغ 4 گام طلایی برای ارتقاء شغلی …

داشتن ظاهری آراسته و مرتب

اولین قدمِ تقویت عزت نفس برای ارتقاء شغلی، همینه که همیشه در محل کار ظاهری کاملا مرتب و آراسته و زیبا داشته باشی. ببین دوست گلم، من اینجا نیستم تا مثل مادربزرگ ها نصیحتت کنم! پس قطعا خودت هم میدونی که ظاهر آراسته و مرتب خیلی خوبه، اما آیا واقعا اینطور میری سر کار؟ به احتمال خیلی زیاد نه و با توجه به این که افتادی توی یک روتین تکراری، از جایی به بعد به خودت گفتی بیخیالش بابا من باید هر روز برم سر کار، پس کی حال داره هر روز به ظاهر خودش برسه. بعدش هم مگه میخوام برم عروسی؟! کاره دیگه و مهم اینه که به هر قیمتی و هرطور شده سرکار باشم.

لب کلام اینه که با جدی گرفتن همین افکار و نگرش ها، و با توجه به روتینی که درگیرش شدی، ذره ای به ظاهرت اهمیت نمیدی و هر روز که وقت کار میشه، همینطوری هرچیزی دم دستت باشه می پوشی و میری سرکار. پس همونطور که گفتم من اینجا نیستم تا بهت بگم داشتن ظاهری آراسته و مرتب خوبه یا بد! چون این رو دیگه یه بچه دبستانی ام میدونه که ظاهر زیبا و آراسته و مرتب خیلی خوبه. اما هرکسی این مسئله رو جدی نمی گیره و من اینجا هستم تا تو رو نسبت به شدت اهمیت این مسئله آگاه کنم.

پس اگر ارتقاء شغلی برات مهمه، از این لحظه به بعد هر روز با بهترین و مرتب ترین و آراسته ترین ظاهری که می تونی داشته باشی باید بری سر کار. اصلا فکر کن هر روز باید بری عروسی!!! وقتی صحبت از ظاهری مرتب و آراسته می کنم، منظور این نیست که حتما باید لباس های برند و گرون قیمت تهیه کنی و بپوشی، یا این که ادکلن های چند میلیونی به خودت بزنی. بلکه منظور اینه در حد توانت بهترین و خوش فرم ترین لباس ها رو برای خودت تهیه کنی، در حد توانت خوشبو ترین عطر و ادکلن رو برای خودت تهیه کنی و حتی اگر واقعا فعلا توانایی هزینه کردن برای این ها رو نداری هم مشکلی نیست. خب همون چیز هایی که داری رو همیشه تمیز و مرتب و اتوکشیده نگه دار و همیشه به مرتب ترین و منظم ترین شکل ممکن همون لباس هایی که داری رو بپوش. همچنین الآن توی بازار حتی با صد الی دویست هزار تومان هم می تونی عطر های خیلی خوشبو رو تهیه کنی. پس حتما برای خودت عطر و ادکلن هم تهیه کن و همیشه خوشبو باش.

شاید باورت نشه اما من جوشکار می شناسم که با کت و شلوار شیک و اتو کشیده میره سرکار و جوشکاری میکنه! جوری ام کارش رو انجام میده که لباس هاش به هم نریزه! من هنوز هیچ کسی رو ندیدم که به اندازه این بنده خدا به اهمیت ظاهر مرتب و شیک پی برده باشه. یعنی اگر من و تو جای این آدم بودیم قطعا می گفتیم بابا کار ما فنی هست و اصلا نمیشه لباس مرتب بپوشیم. به همین جهت هم به شلخته ترین شکل ممکن می رفتیم سرکار. اما خب تو می بینی یک نفر رسما با کت و شلوار برند و شیک و مرتب و اتوکشیده و ادکلن زده مشغول به کار جوشکاری میشه. و جالبه بدونی که تو منطقه ما بهترین جوشکار تو حیطه کاری خودش هست و التماسش می کنن که با بالاترین قیمت بره سر پروژه های مختلف و کار رو راه بندازه.

کسب و کار

 

 

من در مقالاتی دیگه هم به اهمیت ظاهر شیک و مرتب و خوش عطر پرداخته بودم. اما اینجا بازهم بهش تا جایی که ذهنم یاری کنه می پردازم. ببین رفیق جان. احتمالا تا به حال پیش اومده که به مناسب یک مجلس خاصی، تو کاملا تیپ زدی و بهترین ظاهر و استایل رو برای خودت رقم زدی. اگر اون لحظات رو یادت بیاری، متوجه میشی که همون موقع چقدر اعتماد به نفست بالاتر بوده و چقدر حس خوبی نسبت به خودت داشتی و عزت نفست هم بیشتر شده بوده. این مثال رو زدم تا خودت هم تجربه های خودت رو یادت بیاری و بفهمی که داشتن ظاهری مرتب و شیک چقددددر بر روی اعتماد به نفس و عزت نفس ما تاثیر مستقیم میزاره.

کمی دقت کنی متوجه میشی وقت هایی که لباس های شلخته و آویزون رو پوشیدی، اصلا حس جالبی به خودت نداری و حتی زبان بدن و فن بیانت هم داغون میشه و حتی راه رفتن نرمال هم یادت میره! اما وقت هایی که بهترین لباس های خودت رو اتوکشیده پوشیدی و یک ادکلن بی نظیر هم به خودت زدی و موهات رو هم مرتب و سشوار کردی، همون لحظه ناخودآگاه سرت میره بالا سینه ات سپر میشه و شونه هات در راس ستون فقراتت قرار میگیره و چهارشونه و کاملا با اعتماد به نفس قدم بر میداری و حتی با قدرت بیشتری با مردم معاشرت میکنی و حرف میزنی.

خب حالا این ها یعنی چی؟ این ها یعنی این که ما برای این که ارتقاء شغلی بگیریم، نیازمند عزت نفس و اعتماد به نفس بالایی هستیم. یعنی حداقل اعتماد به نفس و عزت نفسمون باید از مابقی همکار ها بیشتر باشه تا ما ترفیع درجه بگیریم. همچنین برای این که ارتقاء شغلی بگیریم باید کارمون رو به حرفه ای ترین و بهترین شکل ممکن انجام بدیم تا مورد توجه مدیریت قرار بگیریم.

خب تمام این ها رو گفتم که چی بگم؟ تمام این ها رو گفتم که بگم وقتی تو با بهترین ظاهر و تیپ و استایل خودت در محل کار حضور پیدا می کنی، اتفاقی که میوفته اینه که حالت خیلی خوبه و اعتماد به نفس و عزت نفست خیلی میره بالاتر و سطح انرژیت هم افزایش پیدا میکنه و با توجه به تمام این نتایج، ناخودآگاه تو کارت رو به بهترین و حرفه ای ترین شکل ممکن انجام میدی. حالا تو بگو همین ها کافی نیست برای ارتقاء شغلی؟!

اعتماد به نفس و عزت نفس بالا، سطح انرژی بالا، داشتن حال خوب و مثبت، انجام وظیفه در بالاترین سطح کیفیت. خب همین ها کافیه تا تو به راحتی ترفیع شغلی بگیری و این ها رو هم می تونی فقط با داشتن ظاهری مرتب و شیک به دست بیاری. یعنی گام های بعدی جای خود، همین قدم اول به تنهایی در این حد میتونه به رشد تو در کسب و کار یا شغلت کمک کنه. پس من گفتنی ها رو گفتم. از این جا به بعدش دیگه با خودته.

رعایت نظم در محل کار

نمیدونم تو به انرژی اعتقاد داری یا نه، اما من از تمام وجودم بهش باور دارم. من فهمیدم همونطور که ما از آدم ها انرژی دریافت می کنیم، از محیط اطرافمون هم انرژی دریافت می کنیم. حالا این انرژی می تونه منفی باشه یا مثبت. اینجا باید این رو بدونی که یک محیط شلخته و نامرتب فقط و فقط انرژی منفی رو به تو منتقل می کنه و طبیعتا وقتی انرژی منفی بهت منتقل بشه در نهایت کرخت و بی حوصله و بی انرژی میشی و حتی ممکنه به جایی برسی که حالت از کار هم به هم بخوره!

چند وقت پیش انقدر درگیر کار های سایت گلوف شده بودم که اصلا متوجه نشدم چقدر دفترِ آکادمی به هم ریخته شده! فقط زمانی فهمیدم که دیگه واقعا حس و حال خوبی توی دفتر نداشتم و همش حس می کردم که انگار دوست ندارم زیاد توی دفتر بمونم و دلم میخواد زودتر کار ها رو انجام بدم و برم! بعد به خودم گفتم خب چرا اینطوری شده؟ من که عاشق محل کارم بودم و همش وقتم رو اینجا می گذروندم. بعد از یه کم دقت کردن و تفکر متوجه شدم به هم ریختگی و شلختکی توی دفتر باعث شده بود تا من درگیر همچین حس و حالی بشم و طبیعتا روی کیفیت کارم هم تاثیر گذاشته بود.

خلاصه برات بگم، یک روز جمعه بعد از ظهر اومدم دفتر و یک آهنگ برای خودم گذاشتم و شروع کردم به مرتب کردن وسیله ها و دکوراسیون، بعدش هم میز و دکور ها و کتابخونه رو دستمال کشیدم و گل ها رو آب دادم و هرچی آشغال بود هم از دفتر کردم بیرون و ریختم دور. در نهایت هم کف دفتر رو جارو و طی کشیدم و در نهایت با این که از نظر جسمانی خسته شده بودم، اما وقتی نشستم پشت میز، اننننقدر انرژی مثبتی گرفتم و انقدر حالم خوب شد که شروع کردم به انجام دادن یک سری از کارها. همین تجربه باعث شده که حالا دیگه من هرگز نمیزارم محل کارم شلخته و نامرتب بشه و همیشه دفتر رو مرتب و منظم و پاکیزه نگه میدارم.

از این نکات که بگذریم، حقیقتا وقتی تو در محل کارت شلخته باشی و حتی به نظم و پاکیزگی محل کار خودت هم نمی رسی، واقعا چطور انتظار داری ارتقاء شغلی بگیری؟! من به شخصه به عنوان موسس و مدیر مجموعه آکادمی گلوف، اگر ببینم یکی از کارمندهام میزش و اطرافش همیشه شلخته و نامرتب و بی نظمه، نه تنها بهش ترفیع شغلی نمیدم بلکه ممکنه حتی اخراجش هم بکنم!!! میدونی چرا؟ چون من به عنوان مدیر یک مجموعه با کلی تجربه و آگاهی معتقدم آدمی که حتی زیر پای خودش رو هم مرتب و منظم نگه نمیداره، پس بدون شک توی انجام وظیفه هم همینقدر مزخرف و بی کیفیت کار میکنه و طبیعتا چنین آدمی نباید توی سیستم کاری من باشه.

اما بالعکس، اگر ببینم که کارمندم همیشه محیط کاریش مرتب و منظم و پاکیزه هست و حتی لوازم کاریش رو هم دائما منظم نگه می داره، بدون شک به این فکر میوفتم که کارهای مهم تری رو بهش واگذار کنم، چون ناخودآگاهم بهم میگه این آدم لیاقت این رو داره که در سِمَت بالا تری مشغول به کار باشه. چون آدمی که نظم و پاکیزگی رو در محیط کاریش حفظ میکنه، قطعا در انجام وظایفش هم همینقدر جدی و منظم خواهد بود.

پس مرتب و پاکیزه بودن یا نبودن محل کارت، در همین حد میتونه در ارتغاء شغلی و یا حتی اخراج شدنت موثر باشه!!!

شغل و کار فنی

داشتن احساس خوب به رئیس و همکاران

صادقانه بهت بگم، اگر قرار باشه دائما در حال نفرت پراکنی نسبت به رئیس و دیگر همکارا باشی و دائما مثل یک خاله زنک توی محل کارت پیش بری، پس بهتره قید ارتقاء شغلی رو بزنی و به همین جایگاهی که داری راضی باشی. چون با این وضع مزخرف و به درد نخوری که تو پیش گرفتی، اگر همین جایگاه رو هم از دست ندی باید کلاهت رو بندازی بالا.

حالا حتما پیش خودت میگی خب واقعا رئیس من آدم مزخرفیه و دائما روی اعصاب منه. یا مثلا فلان همکارم همش توی کار من سرک میکشه و یا فلان اخلاق بد رو داره. خب اوکی، ما فرض می کنیم که واقعا همینطوره. اما تو فکر می کنی اگر دائما نفرت پراکنی کنی یا مثل یک خاله زنک رفتار کنی تهش چی میشه؟ تهش میشه این که همین کار رو هم از دست میدی و جای دیگه ای میری سر کار که اونجا رئیست احمق تر و مزخرف تره!!!

یکی از رفتار های سازنده عزت نفس همینه که تو یاد بگیری نقاط قوت و نکات مثبت آدم ها رو از وجودشون استخراج کنی. پیدا کردن نقاط ضعف رو که همه بلدن. آدم ها استاد این هستن که ریزترین  نقص ها رو در وجود هم پیدا کنن. اما هرکسی بلد نیست نقاط مثبت رو در وجود دیگران بیرون بکشه. پس تو اگر تقویت عزت نفست برات مهمه باید این روند رو یاد بگیری.

تو نمی تونی صفر و صدی به آدم ها نگاه کنی. هرررررکسی نقاط ضعفی داره و نقاط قوتی. پس رئیس تو یا همکارت هم قطعا نقاط قوت و نکات مثبتی داره که تو می تونی منصفانه اون ها رو پیدا کنی و بهشون توجه کنی. تو باید این کار رو کنی و به احساس خوبی نسبت به اون ها برسی. مثلا حتی می تونی در فرصت مناسب نکته مثبتی که در وجود رئیست شناسایی کردی رو بهش بگی و بهش بگی که اون این نقطه قوت رو داره و واقعا جای تحسین داره. علاوه بر این، هروقت می بینیش و جلوی چشمت ظاهر میشه، به جای این که بگی اه بازم این اومد، به جاش آگاهانه نگرش مثبتی بهش داشته باشی و حست رو نسبت بهش خوب کنی و حتی تلاش کنی باهاش ارتباط دوستانه ای برقرار کنی.

وقتی این روند رو پیش می گیری دوتا اتفاق میوفته. اولا کیفیت کارت نه تنها پایین نمیاد بلکه با اشتیاق و حال خوب به وظیفت عمل میکنی و همچنین در نهایت یا رابطه تو و رئیست بی نظیر میشه، یا اگر اون هم آدم مناسبی نباشه پس بدون شک تو خیلی زود ترفیع شغلی می گیری و از اون بخش خارج میشی. شایدم اصلا رئیست به جای دیگه منتقل شد و یه آدم مناسب بعنوان رئیس اومد تو بخش شما!

این یعنی چی؟ یعنی این که اگر می خواهی اوضاع کاملا بر وقت مرادت پیش بره و دوست داری اتفاقات اون طور که دلت میخواد رقم بخوره، پس قضاوت نکن، خاله زنک نباش، غیبت نکن، بی رحمانه به نقاط ضعف دیگران توجه نکن، نفرت پراکنی هم نکن. بلکه به جای این سم و اسید ها، شروع کن به احساس خوب نسبت به همکارا و رئیست برس، آگاهانه نکات مثبت اون ها رو پیدا کن و بهشون توجه کن، اون نکات مثبت رو بهشون بگو و باهاشون وارد ارتباط دوستانه بشو. همچنین وظیفت رو جوری انجام بده که انگار اون کار کسب و کار خودته و اصلا تو برای شخص دیگری کار نمی کنی. به قول معروف، یک سوزن به خودت بزن، یک جوالدوز به مردم.

راستی، یک مقاله بی نظیر با عنوان «چگونه از دیگران تعریف کنیم؟» هم بر روی سایت گلوف منتشر شده که حتما باید بخونیش. چون توی اون مقاله یاد می گیری چطور به حرفه ای ترین شکل ممکن از دیگران تعریف کنی تا به آدمی کاریزماتیک و جذاب تبدیل بشی و دایره ارتباطیت رو گسترش بدی. پس برای افزایش عزت نفس، برای ارتقاء شغلی، برای انجام کار در بالاترین حد کیفیت و برای تمام این نتایج تو باید چنین روندی رو پیش بگیری.

مسئولیت پذیری در کار

آخرین قدم در این مقاله برای پیشرفت و ارتقاء شغلی، همین مسئولیت پذیری در کار هست. اگر تو دائما از زیر کار در میری یا از کار کم میزاری و کلا بر حسب وظیفه و به زور وظایفت رو انجام میدی که فقط تمامش کرده باشی، پس این خنده داره که به دنبال ارتقاء شغلی هستی! حقیقتا آدمی که به کارش علاقه داشته باشه خب ناخودآگاه با عشق کار می کنه و از تمام وجود برای کار مایه میزاره، حتی اگر برای دیگران کار کنه. اما خب گاهی ما شغلی رو فقط برای حقوق و مزایا انتخاب می کنیم و تنها چیزی که برامون مهمه اینه که هرطور شده انجامش بدیم تا حقوقش رو بگیریم و در طول کار هم دائما به فکر این هستیم کی تعطیلات میاد که یه نفسی بکشیم.

لذا اگر تو به کارت علاقه داری که من فکر نمی کنم از زیر بار مسئولیت فرار کنی. اما اگر شغلت رو فقط برای حقوقش انتخاب کردی، پس این بخش از مقاله برای خوده توئه. ببین دوست گلم، ما زمانی از زیر بار مسئولیت در میریم و کم کاری می کنیم که نه تنها اون کار رو برای حقوقش انتخاب کردیم، بلکه تصور هم می کنیم قراره تا آخر عمرمون توی همین شغل موندگار باشیم. درحالی که این تفکر کاملا اشتباهه و من در جلسات کشف رسالت در دوره عزت نفس کامل و جامع به این مسئله پرداختم.

اگر تو واقعا در مسیر رشد و تکامل هستی، پس باید این رو بدونی که شغل فعلی برای تو موقته و قرار نیست یک عمر با نفرت اونجا کار کنی فقط برای دو ریال حقوقش. وقتی که این نگرش رو اصلاح کنی و بفهمی که این شغل موقته و بخشی از مسیر رشد و تکاملت هست، دیگه به جایی میرسی که حتی با عشق و انگیزه انجامش میدی و طبیعتا این یعنی کاملا نسبت بهش مسئولیت پذیر میشی. همین مسئله باعث میشه که حتی ترفیع شغلی هم بگیری و به جایگاهی بهتر منتقل بشی که برات خیلی لذت بخش تره.

پس مسئولیت پذیری صد در صدی هم یکی از مهم ترین فاکتور ها برای رشد و پیشرفت شغلی هست و ما نمی تونیم مثل یک بچه از زیر کار در بریم و یا اون رو به زور انجام بدیم و بعد هم توقع پیشرفت داشته باشیم. اگر می خواهی رشد کنی و ارتقاء شغلی بگیری، یا اگر می خواهی از اون کار به کاری بهتر و باب میلت هدایت بشی، پس تو باید از تمام وجودت در کار فعلی مسئولیت پذیر باشی و با جون و دل اون کار رو انجام بدی و برای خودت اون کار رو لذت بخش کنی.

شغل

اصلا بزار یک مثال برات بزنم از گذشته خودم. زمانی که اویل مسیر رشد بودم، همونطور که توی بیوگرافی ام نوشتم، یک دوره ای رو مشغول به پخش تراکت های تبلیغاتی شدم و باور کن حقوقش انقدر کم بود که حتی پول شارژ سیمکارت و کرایه تاکسی هم برام در نمیومد. اما خب این تنها کاری بود که اون برهه برام جور شد. اما می دونی من چکار کردم؟ من به جای این که غر بزنم یا مدام بگم این چه کاریه و فلان و بهمان. به خودم گفتم این کار موقته و طبیعتا بخشی از مسیر رشد و تکامل منه، پس من به خودم قول شرف میدم که کاملا مسئولیت پذیرانه و صادقانه و با جون و دل این کار رو انجام بدم و همچنین برای خودم هم لذت بخشش می کنم.

خب درحالی که بقیه افراد با دوز و کلک توی این کار مشغول بودن و به جای پخش تراکت ها، اون ها رو یکی در میون توی کوچه و خیابون مینداختن، اما من دونه به دونه اون ها رو به دست مردم می رسوندم و اگر قرار بود هزار تراکت تبلیغاتی رو پخش کنم، پس همش رو به دست هزار نفر می رسوندم و نمیزاشتم حتی یکیش هم حروم بشه. همچنین برای این که پیاده روی و پخش تراکت برام لذت بخش بشه ام یک هنزفری میزاشتم توی گوشم و فایل های صوتی آموزشی و گاهی ام آهنگ گوش میدادم و کیلومتری پیاده روی می کردم و تراکت های مردم رو پخش می کردم.

خلاصه انقدر با جون و دل و مسئولیت پذیرات و انقدر با حال خوب انجامش دادم تا در نهایت هدایت شدم به یک شغل و جایگاه بعتر یا درآمد بالاتر. و این روند ادامه داشت تا الآن که من اینجا با مجموعه آکادمی گلوف در خدمتت هستم! پس من دارم راجع به این نوع مسئولیت پذیری صحبت می کنم. درسته که تو برای مردم کار می کنی، اما یادت باشه مسئولیت پذیری در کار و انجام کار در بالاترین کیفیت، منفعت و سود اصلیش به خودت میرسه و تو شخصیتی سازنده رو برای خودت رقم میزنی که بی وقفه در مسیر رشد حرکت می کنی و در آینده هم در کسب و کار خودت می ترکونی.

منه ابراهیم شجاعی که حالا در این جایگاه قرار دارم، روزی روزگاری حتی به پخش تراکت و بازاریابی و منشی گری و … مسغول بودم و برای دیگران کار می کردم، اون هم کار های سطحی با درآمد های ناچیز. لب کلام، مسئولیت پذیر باش و از جون و دل و از تمام وجودت برای کار مایه بزار. بی توجه به این که داری برای چه کسی کار می کنی.

4 گام طلایی برای ارتقاء و پیشرفت شغلی | کلام آخر

این 4 گام طلایی که در این مقاله ارزشمند یاد گرفتی، نه تنها برای ارتقاء شغلی، بلکه برای رشد کسب و کار شخصی ام بسیار حائز اهمیته. یعنی حتی اگر تو کسب و کار و بیزینس شخصی خودت رو هم داری، پس باید این ها رو رعایت کنی تا به بالاترین درجات رشد و پیشرفت در کسب و کارت برسی. خب دیگه همه گفتنی ها گفته شد و  حرفی برای ختم کلام باقی نمونده. پس تا یک آموزش بی نظیر دیگه تو رو به خدای بزرگ می سپارم.

 

دوستدار و ارادتمند تو، ابراهیم شجاعی

ابراهیم شجاعی

موسس و مدیر مسئول آکادمی گلوف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا